söndag 7 november 2010

Vilken underbar helg...

Den här helgen var den första på väldigt länge som inte var inbokad på något sätt. Vi skulle bara var hemma och för oss själva. Så skönt.

Dock - hade vi planerat att göra nytta. Städa upp trädgården inför vintern och räfsa alla våra löv - för gode Gud vad vi har löv...

Nu slumpade det sig så att vi också fick möjlighet att köpa torr ved som skulle hämtas i Oskarshamn - så hjälp så mycket det blev på en gång. Dessutom hade jag lovat Mattias att jag skulle göra kroppkakor (vilket jag endast gjort två gånger tidigare i mitt 43-åriga liv, varav den ena lyckades och den andra inte).




Efter en underbar lördagmorgon vid kakelugnen satte operation kroppkakor igång på Övre, samtidigt som Kjell tog med Mattias, Simon och Andreas till Ohamn för vedhämtning. Efter 2 hämtningar och en massa staplande så hade vi äntligen vår 5 kubik under tak. Härlig känsla. TACK KILLAR för all hjälp!




Kroppkakorna blev 45 st och goda men trasiga. Hela gänget åt och mumsade, även Nattan och Robin infann sig med doggsen..




Hela söndagen har så ägnats åt löv. Löv - löv och löv.
Kjell, jag, Mattias, Filip och Victor har varit ute ända tills det blev mörkt. Vi till och med åt lunch ute i form av grillad korv med kissarna som åskadare.
Nu är det vinterstädat på Övre, så nu kan vintern komma!




Avslutningen på söndagen blev en pizza och bastu. MYS!

Tack Mattias för att du är så bäst! Belöning kommer! Ha så mysigt på bussen!

Inga kommentarer: