onsdag 3 november 2010

Ytterligare julplaner!



Ni får ha överseende med mig, jag som är hemma och sjuk, och inte har något annat att göra än att planera för den kommande julen - den första på Övre...
Dessutom tittade min fader Konungen av julplanering - Lars Ingvar Svensson - förbi under förmiddagen för att diskutera - just julaftonen...

Om jag får säga det själv är vi ganska sent ute - han brukar vilja spika planen redan i september...
Nåväl - ikväll kommer min mor och far förbi på Övre för att diskutera lite praktiska detaljer... Det är en ny tid - inget Fockgränd i år!




Vår fråga till er, kära barn, är förstås - kommer ni att fira julafton på Övre - eller någon annanstans?
Eftersom den ömma modern (myself) kommer att fira första delen av julafton på Domus med mina kära kunder och några av mina arbetskamrater, så får ni hålla tillgodo med julfrukosten lagad av pappa Kjell.



Jag kommer hem i god tid innan Kalle och Det Stora Riktiga Julbordet kommer att stå klart ca kl 17, här på Övre. Till detta bord kommer då Svenssons på Abborrevägen, Knutssons på Parkvägen, troligen Svenssons på Tallhagsvägen och så vi och våra... Ett rejält gäng, men finns det hjärterum så finns det stjärterum, som man brukar säga.




Ta en allvarlig funderare på hur ni kommer att göra och svara så fort ni kan... PS. vi jobbar fortfarande på Julbordsresa-planen...

Har också - återigen- en idé om hur vi skulle kunna minska julklappshysterin betydligt, men den återkommer jag till (så ligg lågt med julklappsinköpen en liten tid till).
/M

Inga kommentarer: